Vad är meningen med livet?

Vad är meningen med livet? Är det att leva så bra man bara kan, eller kanske att älska och bli älskad?
Ja, det är många som funderar på denna fråga, även jag. Men hur kan man vara precis 100% säker att det finns ett ordentligt svar på frågan "vad är meningen med livet?" Om ni ber om min åsikt så måste jag nog säga att det finns inga dåliga svar på den frågan. Alla har olika sätt att tänka, och för Lotta kanske svaret på den frågan är "att leva så bra man bara kan" vem vet.

Anledningen till att jag ställer just denna fråga är för att jag själv brukar sitta och tänka på denna och många andra frågor, frågor som "hur stor är rymden" och "hur kommer det sig att du är du och jag är jag, och varför är vi här"

Ja, man kan verkligen sitta och fundera på frågorna länge. Men passa er så att ni inte får ont i huvudet! ;)
Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och sitta och fundera ;)

xoxo Patie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0